Sveriges Monaco

Flash Engineering inspekterar Sveriges Monaco
22 February 2008 09:48
Ålder: 8 hrs


Kategori: EXTRA STCC
Flash Engineering var tidigare under veckan på plats i Göteborg och inspekterade platsen för stadsracet i Göteborg - Sveriges Monaco. Janne "Flash" Nilsson och Thomas Johansson var entusiastiska efter besöket.

- Det här kommer att bli hur fränt som helst, jag kan knappt bärga mig! Banan ligger bara ett stenkast från centrum och har en riktigt häftig layout, precis som det legendariska stadsracet i Monaco, menar "Flash".


Arbetet med att förbereda bananpiren inför tävlingen är i full gång. Vid Flash Engineerings besökstillfälle höll man på att ta bort gammal tågräls där den nya asfalten kommer att läggas. Thomas Johansson var minst lika entusiastisk som "Flash" över byggnationen.
- Det kommer att gå riktigt fort här och det kommer inte att vara en långsam, trång bana som annars är vanligt för stadsrace. Det här luktar succé redan nu, säger Johansson.

Banan mäter 1.650 meter med flertalet kurvor som kommer att erbjuda bra omkörningsmöjligheter enligt de båda STCC-veteranerna.
- De två hårnålarna kommer att vara perfekta för att finta upp konkurrenterna på läktarna. Breda in och breda ut gör det möjligt att köra flera bilar i bredd, helt perfekt, menar "Flash".

Även Flash Engineerings stjärnförare Richard Göransson har varit med i planeringen av banan.
- Jag var med och justerade några kurvor och jag tycker de har lyckats riktigt bra med layouten nu. Den kommer att innehålla allt en modern racerbana skall ha. Jag vill tävla där nu, säger Göransson med ett leende.

Under dagen på bananpiren tog förarduon ett varv med en standardbil enligt den planerade bansträckningen. Se varvet på video på:
www.flashengineering.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0