Topp tiolista WW II filmer

 1. Örnästet med Clint Eastwood och Rickard Burton.
Med klassiska kommentarer som Broad sword calling dannyboy.
 2. Kellys hjältar med Clint Eastwood, Donald Sutherland och Telly Savalas.

 3. Band of brothers. En väldigt bra skildring om kriget.

 4. Slaget om storbritanien.
Alldrig har så många haft så få att tacka för så mycket, bevingade ord från Churchill.
 5. Saving private Ryan. Tom hanks. Grym inledningsscen.

 6. Das boot.

 7. Kanonerna på Navarone.

 8. Hjältarna från Telemarken

 9. En bro för mycket.

 10. Örnen har landat.

Det var min lista:). Igår fick jag stryk i badminton av stacke med 2-1 i set, jag lyckades även kliva på mitt rack så nu blir det ett nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0