Telemark i Lyngen

Eftersom jag inte har haft någon blogg eller digitalkamera så länge tänkte jag lägga in lite semesterminnen i efterhand:).
April 2004 liftade jag med en lastbil till Umeå för att möta upp Andreas. Vi fortsatte sedan i blixten till Kiruna-Abisko-Riksgränsen-Narvik-Lofoten och slutligen Lyngen, och var ligger lyngen? Titta på kartan och följ norges gräns så långt norrut du kan, där hittar du Lyngen en halvö. Andreas och jag träffades i Makedonien 1999 och har hittat på lite äventyr efter det.
Ursäkta den dåliga bildkvaliten men jag hade inte digitalkamera så dessa bilder är fotokopierade till digitalt.

image36
På morgonen hittade vi något berg att skidbestiga. Vi använde oss av telemarksskidor med stighudar under.
Stighudar=sträv yta som gör att man inte åker bakåt.

image37
Och på eftermiddagen bar det utför...

image38
För vissa gick det inte lika bra.

image39
Och på kvällen lagade vi en riktigt god vildmarksmiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0